tisdag, juni 19

MOT OÄNDLIGHETEN, OCH VIDARE!

WOO!

för typ tio dagar sedan tog jag studenten. borde skrivit om det tidigare, jag vet, men jag har haft.... "mycket att göra" =D


det var bäst. totalbäst. traditionellt och klassiskt, precis som jag ville. champangefrukost, fotografering, samling i aulan, betygsutdelning... det bästa var när johanna, min svenskalärare, skulle dela ut ett stipendium i svenska till någon som behövde uppmuntras i sitt skrivande.... jag böjde mig bak och blickade ut över klassen för att se vem som skulle få, och så säger hon MITT namn. <3>

och så utspringet, som väl var lite förvirrat, men kul. sjunga, skrika, kasta mössorna i luften... och sen upp på flaket, dit jag drog med fiona av alla människor. vi åkte hela stockholm runt typ tre gånger, kändes det som. ölen sprutade överallt, både jag och fiona blev fullständigt dränkta. lite skabb, men på nåt sätt ändå bara kul. skrek och dansade och jag var bara så jävla glad. kommer aldrig mer i mitt liv gnälla på flaken efter att ha haft den känslan.

fiona följde med mig hem, duschade och lånade kläder. sen kom stan, disa, hanna, alexander och sofia samt släkten. fick fina presenter, typ supersöta tekoppar och en underbar bok, samt SJUKT med pengar. typ 7000. ska köpa en laptop, så småningom! ^.^


efter att alla gäster gått så sov jag en stund, för att bli peppad och klar till slutskivan på kvällen. SJUKT bra! bara pepp och fin. dans, dans, dans, hänga på räcket (vi var på en BÅT!), gå på toan med texten "PRINSESSOR" på dörren (ÄLSK!), tequilaracea och så vidare. det kunde ha varit en snyftfest över alla vänner jag förlorar, alla människor jag aldrig kommer se mer. men det var det inte. det var bara en underbar glädjefest över vår gemensamma nyvunna frihet, och det var bara så SJUKT fantastiskt!

slutade vid ringen, fyllekäk med rebecca och erik, och så taxi hem. somnade vid femsnåret, och kände mig bara.... glad.


visst, det har gått ett tag. men det har inte riktigt sjunkit in. det känns sjukt konstigt att inte ha något bestämt till hösten. att ha eget ansvar för det. känns fortfarande som att det blir ett år till. har inte greppat alla jag inte träffat mer. känns som att "vadå, klart vi ses igen? hallå, vi har setts typ varje dag de senaste åren? ofta det kommer ta slut!" fast egentligen är det ju redan slut.... kommer nog bli jätteledsen när det väl går in. men stockholm är inte så stort, och de flesta stannar ju här ett tag till.


efter studenten har allting mest varit fint. var i eskilstuna hos kiwi och badade och grillade och hade det allmänt mysigt. slappat lite, haft domokonmöte, rastat hundar.... i fredags var ju izzy & co i sthlm, så det blev party hard på netgame. sjukt mysigt, även om jag knappast var i skick att dansa med tre timmars sömn i kroppen.

i helgen fyllde jocke år, och jag hämtade upp lite fler spel till mitt mastersystem. najs, najs, NAJS. spelar psychic world och zillion II the tri formation just nu.


den här veckan är också fin, fast sorglig. är i stallet varje dag, typ. hade hoppkurs idag och igår, dressyr onsdag och torsdag. hoppkursen var sjukt bra. orkar inte dra allt egentligen, men det är bara så fint. kände direkt när jag hoppade upp i måndags morse att fan, det är ju här jag hör hemma. världen mellan två hästöron, det är MIN värld! och å hoppning, som är så sjukt! kurserna är underbara jämfört med lektionerna, för vi hoppar så mycket mer och lite mer annorlunda grejer. hade en häst som jag trivs med också.
sorgligt är det därför att antagligen blir det ingen ridning för mig i höst eftersom jag inte sökt jobb än... hatar att det är så, men jag skulle ju "ändå" till japan i vår så.... och där kan jag knappast rida.

igår var det även avskedsmiddag för angel, med glass och film och sånt. kändes inte som ett avsked alls. kändes bara som en träff med vänner. åååh, jag vill inte att hon ska åka. inte alls. men vi träffas en gång till, på tisdag innan hennes plan går. till hong kong. av alla jävla ställen! men hon har sagt att hon kan besöka mig i japan. så sjukt kul!

många, många avsked, och inga verkar vilka gå in riktigt i hjärnan min. så synd, för jag vill ju känna att det är sorgligt nu, inte sen. jag vill hellre ta tårfyllda farväl än komma på flera månader efteråt att det faktiskt VAR ett farväl. men det kommer väl tids nog.
efteråt följde jag med rebecca hem och sov där, och vi hade världens mysigaste samtal. känns som att hon bara naturligt har glidit över från att vara en klasskompis till att bli en tjejpolare, och det känns så skönt! att allt med skolan inte ligger emellan oss längre. jag kommer behålla henne som vän länge, det vet jag i alla fall.




sommaren då, och framtiden? well. den här veckan är som sagt redan fullspäckad med mys. stallet, midsommar, filmtittning och grillning. nästa vecka och veckan därpå är det tomt, men det blir väl en massa avsked för fina fiona och ska ska väl ordna upp lite. fixa klart mitt cv, checka lite grejer med skolan, sånt. måste få ut lite papper och så innan de stänger.

efter det är det arvika och party hard i THE 4-CHAN PARTY VAN. när jag kommer hem från det får jag se.... det är väl då jag borde ta tag i saker. börja söka jobb och sånt. men jag velar. har fortfarande saker jag fick checka och stämma av på några ställen, så jag ska se till att fixa det så fort som möjligt helt enkelt. kanske blir det tyskland en sväng också.

men sen är det nästan alldeles säkert att det blir jobb någonstans, på något sätt. och så förhoppningsvis japan. mina drömmars land.


men först och främst ska jag nog sova, för det har jag inte fått göra ordentligt på flera dagar. börjar bli sliten. resten tänker jag ta som det kommer.

Inga kommentarer: