måndag, juli 2

HAPPY SKY

ytterligare en najsig helg. grymt.


började igår med att jag vaknade vid ett, duschade, slängde på mig lite kläder och drog till hötorget. mötte stan och han hängde med mig in på ohlssons. jag köpte så jävla snygga dragkedjor. såna på rulle, 35cm svar och 65cm vitt. kommer bli fram på två klänningar jag ska sy i veckan. tänkte köpa tyg också, men så skulle jag hänga med stan hem och sumpan ligger ju ändå på vägen dit (tensta). var första strax innan vi var framme som jag kom på att de stänger typ 3-4 på lördagar, och klockan var kvart i fem.... så jag sket i det, ska köpa tyg imorgon. innan vi åkte tog vi dessutom en tur till LG och kollade efter mitt sommarlovskort (som inte låg där =() och träffade SYAORAN. han skulle ju vara i dalarna i tre veckor, men han hade ramlat och spräckt armbågen, så han fick åka hem. så nu kan jag köpa DS redan nu i veckan. ^_^

åkte hem till stan och han visade mig massa saker (typ alla) på hans wii. så jävla mysig konsoll! vill ha, faktiskt. nintendo. :o~~ sen fastnade jag framför disneytimmen med hans tre småsyskon (4-5år gamla). de var f.ö. helt galna. slogs hela tiden, och typ HÅRT. slog varandra knuffar, knuffades och sparkades i magen och huvudet... usch. kändes som de behövde mer positiv uppmärksamhet. =(
det bästa var dock att de sände timon och pumba-avsnittet där pumba ”värper ett ägg” och blir mamma till en krokodil. JAG MINDES FORTFARANDE TIMONS ”BORDSBÖN”! <3>

sen efter disneytimmen började jag bläddra bland deras disneyfilmer (de hade seriöst ALLA!) och bestämde mig sen för att de pocahontas. så jävla underbar film. jag hade gåshud hela filmen. rysning efter rysning efter rysning som bra spred sig genom hela kroppen, ända ner i tårna och fingrarna. helt underbart. jag älskar den. musiken, speciellt. OST GET! underbar, underbar, underbar. stan satt typ och skrattade åt mig föra för att jag satt med knäna uppdragna framför mig och koncentrerade mig så stenhårt på filmen att jag knappt märkte när han försökte prata med mig. han typ ”du är så liten! ^^”. well, don’t we ALL know the truth?

Du tror du äger jorden som du står på
Att allt blir ditt där du har gått i hamn
Men berg och träd
Ja, allt som finns omkring dig
Har ett liv, har en ande, har ett namn
Du tror att dom som du vill kalla mänskor
Ska se ut och alltid tänka just som du
Men om du följer spår du aldrig sett förr
Kan du lära med ditt hjärta här och nu

Har du hört en varg som ylar
Under månens ljus
En vildkatt blir en stjärnbild mot din kind

Kan du sjunga högt med bergens alla röster
Kan du måla allt med färger i en vind
Kan du måla allt med färger i en vind




vi försökte spela psychonauts till pc, men det gick inget vidare. sen minns jag inte riktigt, men ungarna gick väl och la sig, jag vann över stan i bomberman tre gånger av tre (han bombade sig själv två av gångerna, LOL!), och sen spelade jag sonic till megasystem eller vad fan det nu heter. jocke hade en sån när vi var yngre, fan vad jag har glott på det spelet. jag lyckades i alla fall klara första världen efter många om och men. sen spelade stan super paper mario, jag blev värsta sugen.... :o~ mario-spel är det första jag ska skaffa till DS! det och puyopuyo (PUYOPUYO!) och picross och massa annat. *drools*

sent om sider gick vi iaf och la oss. eller ptja. vid tolv-ett. vi blev ju dock väckta typ... HELVETISKT tidigt av alla jävla skrikande barn. tilslut fick vi byta rum (Stan sover bara hemma tillfälligt, så vi sov i vardagsrummet), och då kunde vi stänga om oss. TACK GUD. extremt bra ljuddämpning i de väggarna. <3


vi tog oss i alla fal upp och ut tillslut. käkade lite på vägen, och så åkte vi till DS-träffen. jag har varit med ett par gånger nu, det här var kanske tredje. ska bli AWESUME att få vara med och spela med sitt eget DS också! vi gick till observatorielunden och snurrade i snurrgrejen, innan vi gick vidare till vasaparken där de har studsmattor och i allmänhet en SUPER AWESUME lekpark. på vägen köpte jag B&J, cookie dough. den failade jämfört med chocolate chip brownie. =( tur att jag bara köpte en ”portionsförpackning” (störtlöjligt liten portion, typ 150ml!). jag fick låna piras DS och köra picross, najs! jag fick även spela PUYOPUYO i multiplayer (och vann ett par gånger!) samt multiplayer-TETRIS! och så studsade vi massor, snackade anime/manga och nördade oss. jag trivdes. <3

efter några timmars häg i parken tog vi oss till BK där jag äntligen fick smaka strawberry cheesecake-glassen. jag blev sjuuuuukt besviken. >.> satt där och snackade ett tag och skämtade om lumpen efter som sebbe (nån polare till stan >.>) precis blivit klar med nån utbildning. sen drog vi förbi LG en liten stund, och jag körde typ två creds barfota. FICK 90%+ PÅ MOUTH HARD. ville bara nämna det. ^^


efter LG drog vi vidare till donken. på vägen tog jag ut pengar jag köpte FYRA tågbiljetter för 800kr. 200kr styck. och det bästa: de gäller från sthlm-gbg ELLER vice versa, på vilket tåg jag vill, vilken avgång jag vill, ända fram till 20e november! det är naaaaajs. det är MER än najs!


på donken bjöd sebbe (han jag köpte biljetterna av) mig på en mcflurry. ^_^ TREDJE GLASSEN! och den godaste. <3>




som sagt, en RÄTT awesume helg.


och nu har jag snackat lite och tänkt lite och jag tror faktiskt jag dissar arvika och köp på n-next. jag tror att det kan bli riktigt bra. sen åker jag till lkpg så fort som möjlig efter det. jag orkar inte lägga ner 800kr på arvika heller, och lägger en dessutom till kostnad för sprit etc.... jag orkar inte. n-next kostar 100kr, jag har resa fram och tillbaka redan, det är najs. det blir tv-spel, sol och bad, allting. jag tror det passar mig bättre just nu, också. får försöka komma över till lkpg så fort som möjligt efteråt istället.


ska köpa tyg, sen lägga upp en hååård budget för de pengar jag har kvar, och så får vi se hur det blir med hösten och allt.

lyssna på beatmania IIDX HAPPY SKY OST (SHRINE 418 - LITTE LITTLE PRINCESS!) och HONMONO NO DANCE MAN!!! (dance man äger mig musikaliskt just nu! ^_^)


imorgon: köpa typ, sy klänning och ev. shibuya night på kvällen. får la se! =D


kolla gärna min bdb, http://oneforyou.bilddagboken.se/, för massa kul bilder. =)

sry om jag skriver rätt långa inlägg när jag väl skriver, men det är vad jag är van vid. ^^' ska se om jag kan bättra på det i framtiden!

Inga kommentarer: